środa, 13 kwietnia 2016

Czy jesteś mądrzejszy od...? - Zapisy.

Kochani, kojarzycie może taki stary program telewizyjny, który leciał jak ja miałam z jakieś 7 lat - chodzi mi o teleturniej "Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty?", jeżeli nie kojarzycie to przedstawię Wam przebieg gry:
  • Do programu zapraszane były osoby dorosłe. Odpowiadali one na 11 pytań nieprzekraczających poziomu 5. klasy szkoły podstawowej. Dorosły zawodnik jeden raz na dwa pytania wybierał do pomocy ucznia. Grali wtedy wspólnie. Po wyborze kategorii zawsze pierwszy odpowiedzi udzielił 5-klasista. Uczniowie pomagali dorosłemu do poziomu 10. lub do czasu aż wyczerpią się wszystkie pomoce naukowe (ściąga, gotowiec i ratunek) dzięki Wikepdio.
Wygląda na to, że zabawa nie jest specjalnie skomplikowana, ale jak miałoby to wyglądać na naszym blogu? Wszystko znajdziecie w zasadach wymyślanych przeze mnie:
  • W serii mogą brać udział blogerzy, którzy będą kapitanami dwóch, czteroosobowych drużyn. W składzie drużyn będą czytelnicy. 
  • Zanim rozpocznie się zabawa zadam osiem pytań, osobie, która nie jest członkiem drużyny ani jej kapitanem, w zależności na ile pytań odpowie mi poprawnie, tyle wynosiła będzie pula nagród do zdobycia przez drużyny np. Ania odpowiedziała mi poprawnie na 4 pytania, to do puli wskakuje cztery prezenty. 
  • Następnie drużyna wspólnie będzie musiała wytypować jedną osobę do odpowiedzi na te same pytania, które zadałam wcześniej przykładowej Ani. 
  • Jeżeli wytypowana osoba odpowie poprawnie na minimalnie cztery pytania (bo na tyle opowiedziała mi Ania) zdobywa pulę.
  • Jeśli osoba z drugiej drużyny odpowie poprawnie, także dostaje zawartość puli, oczywiście aby zdobyć pule będzie musiała odpowiedzieć minimalnie na 4 pytania (oczywiście te 4 pytania to przykład wszystko zależeć będzie od tego na ile pytań odpowie mi osoba, której zadałam pytania przed rozpoczęciem zabawy!).
  • Każda poprawna odpowiedź to jeden punkt (czyli maksymalnie uzyskać można 8 punktów).
  • W zabawie dostępne są pomoce naukowe takie jak: ściąga i ratunek. 
Ściąga - gracz może zobaczyć odpowiedź pytanej wcześniej osoby (przykładowej Ani); przyjąć, lub nie.
Ratunek - ratunek działa automatycznie: gdy uczestnik się pomyli/poda błędną odpowiedź, a przykładowa Ania odpowie dobrze, uczestnik może go użyć, i zgarnąć pulę lub nie używać go i nie zdobyć dla drużyny zawartości puli. Ratunku można użyć tylko raz na wszystkie rundy! 
  • Pytania są podzielone na klasy:
1 klasa - meble i ubrania
2 klasa - przeceny i zakupy
3 klasa - blogerzy i posty
4 klasa - blogi i serie
  • Poziomy trudności są właśnie tymi klasami, zaczynamy na łatwiźnie a kończymy na rzeczach trudniejszych.
  • W dokończeniu tytułu "Czy jesteś mądrzejszy od...?" w miejscu kropek pojawi się nick pytanej przed zabawą osoby (przykładowo: "Czy jesteś mądrzejszy od Ani?"  
  • Drużyna, która po wszystkich pytaniach będzie miała więcej punktów wygrywa całą swoją pulę i dodatkowo każdy członek drużyny zostaje nagrodzony statusem V.I.P. na 5 dni.
  • Zapisy trwają od dziś do 12.04.2016r.
Dużo tych zasad, ale chciałam abyście wszystko zrozumieli, jednak jeśli macie jakikolwiek cień wątpliwości zapytajcie w komentarzu, a na pewno odpowiem!

Pozostaje mi tylko zaprosić Was do zapisywania się do nowej zabawy, pamiętajcie kto pierwszy ten lepszy, zaproszę do zabawy pierwszych osiem czytelników i dwóch pierwszych blogerów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz